Hvilken januar.

Her lidt over midtvejs er der nogle tanker der melder sig.
1. klimatopmødet i københavn var på kort sigt ikke den fiasko det blev udråbt som, nu gør en enkelt hård vinter jo ikke den store forskel, men alligevel skægt som frost og sne får enhver snak om global opvarmning til at forstumme. Forrige vinter kunne man se grønne bjerge i fjernsynet, og høre grædende liftejere fortælle om en katastrofe ski sæson, hvor vart de sidste år, da sæsonen var en af de bedste i årevis? og hvad laver de nu? de bruger i hvert fald ikke tiden på at udtale sig i dansk fjernsyn. Jeg betvivler ikke at det er blevet varmere, men den daglige dækning meget afhængig af temperaturen uden for vinduerne.

2. jeg, altså Peter, har købt en racer cykel, og de seneste 3 vintre havde jeg kunnet køre stort set ugeneret på cyklen, men nej, i år er det anderledes, hele januar kommer den til at stå og smile til mig, og det er lidt surt, idet jeg satser hårdt på nogle 100 km løb til foråret.

3. golf, jeg glæder mig ret meget til at spille igen, en følelse jeg ikke har haft de senere år, hvor det har regnet vinteren igennem, så "roll on april" så skal handicappet sænkes.

4. skiture. Sikken en sæson jeg er igang med, indtil videre har den budt på 17 skidage, fordelt på 1 dag i ski hallen 5 dage i bolsterlang, 2 dage i ofterschwang og Fellhorn. 1,5 dag i Grasgehren 0,5 til en dag i Balderschwang, Nebelhorn, Oberjoch, Jungholz, Soellereck, walmendinger horn,samt Reutte, alle i alperne. den sidste dag var så vores ene "hausberg" Bungsberg ved Kiel.
På lørdag går det løs igen, vi skal med Kruså skole til Hundfjället i Sälen området, ikke verdens mest ophidsende skiområde, men det er jo trods alt også for elevernes skyld at turen er blevet arrangeret, og for begyndere og letttere øvede er der ikke mange bedre områder end dem i Sälen. Som noget meget overraskende viser vejrudsigten pt at vi kan regne med noget så eksotisk for området som solskin! vi får 5 dage på ski
I uge 7 går turen atter mod Allgaü, denne gang til Oberstdorf, hvor der atter venter 7 skidage. Det bliver med andre ord en fantastisk ski sæson.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Polisi

Ankommet til paradis

Thale, Harzens svar på Grand Canyon!