Fodboldsæsonen 2025-2026 set med Aarhusianske øjne
Da sæsonen startede havde Aarhus 5 hold i divisionerne, altså i de 4 bedste danske rækker. Ved årskiftet lå Lyseng til nedrykning fra den 4. bedste række, Efteråret var dog sluttet godt, og der var et rimeligt håb om at de ville klatre endnu en sæson i divisionerne, men sådan gik det ikke. Nederlag fulgte på nederlag efter jul, og en del runder før afslutningen var nedrykningen en kendsgerning. De vil dog i den kommende sæson blive afløst i 3. division af endnu et Aarhusiansk hold, nemlig ASA, der vandt danmarksseriens play off kamp med en scoring i overtiden mod Glostrup IF 32. ASA bliver et af kun 2 jyske hold i rækken, det andet er den anden oprykker fra danmarksserie vest, nemlig gode gamle Holstebro. I 2 division var både VSK og Brabrand oprykkere, og lå i den tungere ende ved årsskiftet. Hurtigt stod det klart at højest det ene hold kunne rykke ned, for Helsingør havde taget et solidt greb om sidstepladsen i den 3. bedste danske fodboldrække. Det endte dog med at begg...