Flensburg 08

Det eneste jeg (Peter) savner hernede Ved Grænsen er et ordentligt fodboldhold. Jeg ved godt at der kun er 50 km til Haderslev hvor Sønderjyske spiller, men det siger mig ikke meget. I Tyskland er der Holstein Kiel, men 4 liga er lige lavt nok at køre efter. Hamburger SV eller sankt Pauli ligger langt væk, og er dyre at se. Tæt på er der et par 5 liga hold, Weiche og Flensburg 08, og af dem har jeg mest sympati for 08.
I dag spillede 08 mod Breitenfelde, og det var en dramatisk kamp, 1-1 stod der efter 5 minutter, 2 dumme straffespark blev begge forvandlet til mål. Pausestillingen var meget ufortjent 1-2 på et Flensburg 08 selvmål, i den anden ende af banen havde de brændt et hav af gode chancer. Udligningen fald 20 minutter før tid, og sejren blev slået fast hele 3 sekunder før sidste fløjt, i øvrigt et fremragende sejrsmål.
Mange tilskuere var der ikke, under 100 vil jeg gætte på.


Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Polisi

Ankommet til paradis

Thale, Harzens svar på Grand Canyon!