Neuchatel, klettersteig

Vi kørte tidligt om morgenen til Neuchatel, hvor hr. Schori ventede med en gedign gang Brunch ved 10 tiden.
Herefter holdt vi rådslagning om dagens program, og valget faldt på Via ferrata du tichodrome i Jure, og en vandretur gennem en gammel gletcherslugt.
For at sige det mildt havde vi fra start problemer med at finde den rigtige parkeringsplads, så til slut endte det med at vi kørte til Restaurant Haut de la Cote hvorfra der ikke var langt til Klettersteigen.
Selve klettersteigen var smuk og noget lettere end den vi tidligere gik, men ikke mindre spektakulær, sikken en udsigt undervejs!
efter klettersteigen var det tid til en forfriskning på restauranten, inden vi ad en omvej kom til Tete du Ran, hvor vi for år tilbage havde srået på ski.
Her gik vi en lille tur op på toppen af det lille bjerg, hvorfra der også var en smuk udsigt.
Aftenen blev tilbragt i Christians lejlighed, hvor Italienske Natascha var indbudt, hun var leveringsdygtig i en god Ostefondue!
senere gik vi ned til Søen hvor der var et 25 minutter langt fyrværkeri i anledning af den schweiziske nationaldag.

udsigten fra Christians altan, her er det i sandhed svært at se sig mæt!
to gutter der er klar til at klatre, det er lille Christians store drøm der går i opfyldelse idet han kommer ud på en klettersteig med Christian Schori.
mesteren selv i aktion, lad os med det samme erkende at der var klasseforeskel, Schori nærmest sprang rundt om den svære passage§
en glad behjertet amatør tanker mod inden det går løs.
Solveig poserer på et egnet sted, undervejs var der steder hvor den storslåede udsigt kunne nydes.

Christian passerer det sværeste sted på ruten, her var forældrene ved at blive nervøse. Schori viser stort overskud og filmer undervejs.
Det værste er nu overstået, og Christian ser sig triumferende tilbage, nu er det så forældrenes tur til at kæmpe sig forbi!