Weekend ved Skive

Da vi havde en konfirmation i Salling på programmet søndag d. 15 August passede det med en weekend ved Skive.

Vi var så heldige at kunne låne os til sovepladser I Kirsten og Karstens dejlige sommerhus ved Strandet. Her ankom vi fredag aften, lavede mad, delte en flaske vin, og gik i seng efter en hård uge. Om natten vågnede Solveig, og udenfor så hun den smukkeste stjernehimmel. I strandet sker der ikke så meget, hvilket betyder at der ikke er meget kunstigt lys til at sløre for udsigten mod rummet. Vi så endda meget klart mælkevejen, efterhånden et sjældent syn her hos os. Lørdag gik med en tur sammen med Grethe, vejret startede lidt sløjt, så vi valgte at køre op langs østsiden af Salling til Sundsøre hvorfra der går en færge til Hvalpsund, den tog vi med, og efter kort tid i Vesthimmerland kom solen så småt til syne. Vores medbragte mad spiste vi i et madpakkehus på Lovshalvøen. Her går digterruten, der handler om nobelpristageren Johannes v. Jensen. Heldigt for os er der i forbindelse med vandreruten lavet et madpakke hus med fine bænke tæt på et godt udsigtspunkt.

Efter rundturen med Grethe tog vi tilbage til Strandet, hvortil Kirsten og Karsten senere ankom til aftensmad. Da der var flæskesteg på programmet var der ingen der gik sultne fra bordet.

Søndagen startede med ok vejr, og vi fik pakket sammen og gjort rent i sommerhuset som man jo bør gøre når man får lov til at låne noget. Fra strandet kørte vi til Rødding hvor vi besøgte Morten og Lene., det blev til en hyggelig time med snak og grin. Bl.a. blev der snakket fodbold, og det er derfor vigtigt at AGF vinder i Viborg i dag :-)

Herunder er der 3 billeder fra Strandet. Der sker ikke det helt store i området, men naturen er smuk, og det med ro til sjælen skal man heller ikke kimse ad.

Konfirmationen hos Valdemar gik godt, maden var god, og vi hyggede os i de andre gæsters selskab, alt i alt en vellykket fest. Eneste irritationsmoment var den lange hjemtur, men vi kom da hvem ved 22.40 tiden og kunne se tilbage på en hyggelig weekend.