Bedstemor og barnebarn på opdagelse på Bornholm

Torsdag d. 8/11 tog jeg (Ingeborg) med min bedstemor Grethe afsted til Billund, hvor vi skulle flyve til Bornholm for at besøge hendes bror, Rasmus og hans kone Lisbeth, i Svaneke. Vi ankom sent om aftenen og gik derfor direkte i seng. Fredag spiste vi morgenmad sammen og kørte derefter ud til et glaspusteri i retning af Gudhjem, hvor der skulle købes en julegave til Lisbeths datter. Herefter blev Lisbeth og jeg sat af i Listed, et lille fiskerleje tæt på Svaneke, hvorfra vi gik langs kysten til Svaneke, en meget flot tur!




Efter eftermiddagskaffen gik Lisbeth og jeg en tur rundt i Svaneke, så jeg kunne blive stedkendt. Vi gik forbi Svaneke Bryghus, Bolcheriet, Johann Bülow og op forbi kirken, mens bedstemor sad og fik en god snak med hendes bror, Rasmus. Om aftenen blev der så set vild med dans i det lille hus i Svaneke. Lørdag formiddag tog Lisbeth til en julemesse i Allinge, hvor hun skulle synge med hendes kor. Imens tog jeg en rask løbetur til et andet fiskerleje tæt på Svaneke, nemlig Årsdale. Om eftermiddagen fik vi Grethe med en tur rundt i Svaneke centrum, hvor vi fik købt lidt lækkerier i bolcheriet og hos Bülow. Derhjemme tilberedte Rasmus to store ænder på sin gas grill i anledning af Mortens aften. Rasmus og Lisbeths to døtre kom med deres kærester til aftensmad og også Lisbeth og Rasmus ældste barnebarn kom med hendes datter, så der var fuldt hus. Til dessert fik vi lækker ris a la mande, som vi spiste mens vi så den store bagedyst, alt i alt en meget vellykket og hyggelig aften.

I dag tager vi først flyveren hjem kl. 18.25, så Lisbeth og jeg havde tid til en god gåtur i formiddags. Vi blev sat af i Årsdale, hvorfra vi gik langs kysten tilbage til Svaneke, mens Grethe og Rasmus kørte sig en tur. Til middag skal vi have oksesteg, det glæder vi os til!


                                         Svaneke fyr, som lejes ud til feriegæster.


Rønne lufthavn er meget lille, så vi behøver ikke være der mere end en halv time før, så vi kan nå at hygge os lidt endnu inden turen går hjemad i aften. 

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Polisi

Ankommet til paradis

Thale, Harzens svar på Grand Canyon!