På tide at tilbringe en weekend i Victoria

 Denne weekend var der ingen større udflugt på programmet. Jeg havde derfor endelig tid til at udforske Victoria, hvor jeg har boet siden d. 6/1 og stadig ikke har været forbi Parlamentsbygningen, så det skulle der ændres på. Fredag tog jeg med Apolline, Mia og Mathilde ned i centrum til Jam Café, hvor vi havde udsøgt os vi skulle spise brunch. Det er en meget Victoria-ting at gøre. Vi ankom lidt i 11 og ventede i kø i ca. 15 minutter hvorefter vi fik et bord. Vi fik en lækker brunch og en god start på weekende. Efterfølgende gik vi lidt rundt i centrum og kiggede lidt på de forskellige butikker og supermarkeder i China Town. Vi stak også hovedet ind i nogle enkelte souvenirbutikker. Om aftenen mødtes jeg med min canadiske veninde Michaela. Vi havde besluttet os for at spise aftensmad på Bao, som er en koreansk restaurant her i byen. Vi hyggede os med lækker mad. Michaela ville gerne vise mig en nyere bar her i byen, så der gik vi hen og fik nogle øl. Baren hedder Craft og har eftersigende over 100 øl på fad der skifter hver måned. Vi fik smagt på nogle gode og lokale øl og havde en rigtig sjov aften. 


Næste morgen fik jeg ringet hjem i anledning af bedstemor Grethes 89 års fødselsdag. Det var skønt at snakke med hende og se at hun har det godt. 

Omkring middag mødtes jeg med Mathilde, da vi havde aftalt at tage ned i centrum. Vi ville se om vi kunne komme en tur ind i Parlamentet og så ville vi også gerne ind og se Royal BC Museum. Solen var fremme denne lørdag eftermiddag og vi nød gåturen fra bussen hen til Parlamentet. Det er et flot område af centrum, helt ned til vandet hvor Parlamentet hører hjemme. Foran bygningen var der en mand der spillede på sækkepibe, hvilket bidrog til den gode atmosfære. Vi gik rundt om bygningen og så tre dådyr helt tæt på. De stod og græssede på plænen ved Parlamentet og var ikke særlig sky, så man kunne komme tæt på. Vi måtte desværre konstatere, at Parlamentet er lukket for besøgende i weekende, så vi må komme tilbage i løbet af ugen for at se bygningen indefra. I det mindste kan jeg nu sige, at jeg har set bygningen. Vi gik derefter hen til Royal BC Museum. Her havde jeg set en reklame for en udstilling fra National Geographic omhandlende året Wildlife fotograf. Med studierabat kostede entreen 11 dollar hvilket vi synes var en fair pris. Vi startede med at se Wildlife udstillingen. Der var et hav af utrolig imponerende billeder af forskellige dyr, planter og landskaber fra hele verden. Vi var begge enige om at det var en super flot udstilling. Efter vi havde beundret de mange imponerende billeder tog vi videre ind til museets primære udstilling om British Columbias udvikling og historie. Her var der udstillinger om istiden, naturen og dyrelivet der er at finde på øen. Klimaforandring blev også berørt. Vi synes begge, at udstillingen var virkelig godt fuldført. Dele af den, hvor dyrene blev udstillet i deres naturlige omgivelser virkede utrolig levende og man følte man befandt sig i naturen blandt dem. Vi var rigtig godt tilfredse med vores besøg. 



På vejen tilbage mod Campus gik vi fra centrum op til Craigdarroch Castle. Borgen ligger på en høj, hvor der er en flot udsigt over byen. Vi synes dog placeringen var en smule besynderlig, da borgen befinder sig midt i et villakvarter. I sin tid blev borgen bygget til en rigmand i kulindustrien i 1900-tallet. Man kan også komme ind og se borgen, men vi havde nok i bare at gå rundt om den og se bygningen udefra. 


Om aftenen havde Jens og jeg organiseret en lille ølsmagning med lokale og internationale øl som vi havde købt her i spiritusforretningen. Vi havde en hyggelig aften med nogle gode og nogle mindregode øl. 


Søndag stod på en lille udflugt til Kinsol Trestle. Det er også et sted jeg vil besøge med mor, far, Christian og Kayla når de kommer på besøg. Vi var et hold på fem stykker der mødtes omkring middag for at køre hen til broen. Efter 50 min ankom vi til parkeringspladsen. Vi gik en lille tur gennem skoven for at komme hen til broen. Det er en af de største fritsående jernebanebroer i trækonstruktion her i British Columbia. Broen blev primært benyttet sidst i 1800-tallet og 1900-tallet. Den sidste tur fandt sted d. 20 juni 1979. Vi gik hen over den imponerende trækonstruktion og nød udsigten og floden der brusede under os. Vi gik også ned til floden og så op på broen. Det var et imponerende bygningsværk var vi alle enige om. Vi gik tilbage til bilen og besluttede os for at tage til Goldstream Provincial Park hvor vi havde udset os en lille vandretur. Det begyndte desværre at regne en del og da vi ankom til parken, som lå på tilbagevejen blev vi enige om at rykke gåturen til en dag med bedre vejr, da vi ville være blevet godt våde. Vi kørte i stedet tilbage til Victoria, hvor vi fandt en hyggelig cafe med god kaffe at varme os på. Her fik vi også afleveret bilen. 


Det har været helt rart med en rolig weekend her i Victoria, hvor jeg dog stadig har fået gode oplevelser med dem omkring mig. 

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Polisi

Ankommet til paradis

Thale, Harzens svar på Grand Canyon!