Mosel og Marrakesh

En meget begivenhedsrig dag startede roligt med morgenmad og borgbesigtigelse i Kastellaun, hvorefter vi forlod die Schlummerkiste og begav os afsted mod Moselfloden. Vi så adskillige borge langs floden inden vi spiste frokost i byen Bremm, hvor Peter og christian for 2 år tilbage havde overnattet på deres herretur. Herefter tog vi til lufthavnen som vi fandt med lidt besvær. Vi landede i Marrakesch ca kl. 18.30 lokal tid. Varmen mødte os som en mur, da vi steg ud af flyet og gik mod ankomsthallen. Men det var en behagelig, tør varme ca. 28 grader. Igennem paskontrollen og stempler i passene og så ud og finde vores bil, en grå Renault Kangaroo blev vores bil for de næste 11 dage... Og så ventede der ellers en spændende køretur forude, hvor mørket nu havde sænket sig over byen. Fordelingen kunne ikke diskuteres; Solveig var bag rattet og Peter styrede kortet. Og så mødte vi ellers hele den nordafrikanske charme "on tour"! Der var en dytten som selv italienerne ville misunde, muldyr, cykler, knallerter og scootere- mindst halvdelen af medtrafikanters havde ikke lys på, dog havde nogle af dem ind i mellem været ret så kreative, f.eks så vi en lille knallert med et lad på og 3 muslimske kvinder i burka sidde på ladet af dette køretøj, ejeren havde i mangel af bedre monteret to CD skiver som reflekser bagpå :-) Længere henne mødte vi en bizar ud til vejen, hvor der stod levende får i en fold og ventede på at blive solgt... Vi kørte og kørte, desværre fandt vi ikke hotellet, det viste sig, at det var tegnet forkert ind på kortet. Efter flere forgæves forsøg, hyrede Solveig en taxichauffør og fik ham på sit efterhånden rustne fransk forklaret, at han mod betaling venligst måtte køre foran os til vores hotel... Resten af bilen var lettere skeptiske, men uden grund; kl. 21.30 tjekkede vi ind på vores hotel, og blev ikke skuffede. Vi spiste et dejligt måltid mad og gik mættede på indtryk, lyde, dufte og farver til ro, med stor forventning til de kommende dage.