Hola Mexico!

18/2

Efter en lang rejsedag i går ankom vi til Los Cabos internationale lufthavn kl. 19:40. Vi kom glat gennem paskontrollen. Vi fandt vores shuttlebus hen til biludlejningsfirmaet. Manden der viste os derhen spurgte, hvem af os der skulle køre. Da jeg sagde det var mig udbrød han ‘Ay Caramba - you look young’. Da han så hørte jeg var den ældste i gruppen blev han da først helt forvirret.

Vi fik en gratis upgrade ved udlejningsfirmaet da de ikke havde nogen bil i den størrelsesklasse vi havde booket tilbage. Nu kører vi rundt i en hvid VW Jetta. Super fin bil. Vi fandt frem til vores Airbnb uden store problemer. Vi gik hen til et lille lokalt supermarked for at købe noget hurtigt til aftensmad og lidt sager til morgenmaden næste morgen og så ville vi ellers også gerne bare i seng efter en lang dag.

19/2

Efter en rolig morgen og lidt morgenmad begav vi os ud for at udforske byen. Vi startede med at finde et apotek for at købe solcreme. Efter vi var godt smurt ind gik vi videre ned mod kysten. Da vi kom derned var det tydeligt at det var et meget turistet område. Der var en masse hoteller langs lysten, souvenir butikker og en masse liggestole og parasoller stillet an på stranden. Og selvfølgelig var der alle de store amerikanere der var på vej ned til stranden for at tilbringe dagen der. Området var nu alligevel meget pænt. Der var en masse flotte klippeformationer langs kysten og havet glimtede så flot. Vi gik videre langs marinaen og nød solen. Vi gik forbi de mange restauranter og barer der er anlagt til turisterne. Vi stoppede og så på de mange både i havnen og alle de pelikaner der var i blandt dem.

Omkring 12.30 besluttede vi os for at få lidt frokost. Jeg havde foreslået en taco restaurant i nærheden som Lonely Planet havde anbefalet. Det faldt i god jord så vi gik derhen og fik et bord. Restauranten var hyggelig, dekoreret med mexicanske fliser og farverige flag hængt på i loftet. Vi bestilte næsten alle tacos og to bestille burritos. Vi bestille også kaktus som en lille dele ret fordi vi var meget nysgerrige. Det var nogle virkelig gode tacos og kaktus smagte også overraskende godt. Både konsistens og smag mindede en del om indlagt eller syltet peberfrugt.

Under frokost faldt vi i snak med hvad jeg formoder var ejeren. Han spurgte ind til hvor vi var fra. Han fortalte at han også ejer et båd selskab der sejler turister ud til den kendte naturlige bue tæt på kysten. Vi fik forhandlet prisen ned til 10USD pr person hvilket vi synes var fair at betale. Vi aftalte at vi skulle mødes med kaptajnen ved marinaen kl. 14:30, hvilket gav os lidt tid til at slentre lidt mere rundt. På vej hej til molen var der en af smykkesælgerne der håber at tjene penge på turister, der også kom hen til os for at sælge smykker. Da det fik op for ham, at vi var en gruppe på 4 piger og blot en dreng afsted, spurgte han David om han var mormon og om vi var hans fire koner. Det grinte vi alle godt og længe over!

Vi fandt mødestedet ved molen og kaptajnen. Vi begyndte turen med at sejle ud til pelikan Beach som skal være et godt sted at snorkle. Fra båden kunne vi da også se en hel masse fisk. Vi sejlede videre til Lovers Beach og videre til en lille passage gennem klipperne, hvorigennem vi kunne se ud på den anden side som er Stillehavet. Det specielle ved dette område er, at den californiske golf møder Stillehavet for enden af halvøen her i Cabo San Lucas. Vi sejlede rundt om pynten og over i Stillehavet, hvorfra vi kunne se divorce Beach. Alt i alt varede sejlturen omkring 50 minutter og vi havde en god tur. Tilbage på land gik vi hen og købte os en is inden hi begav os tilbage mod vores AirBnb. Vi satte kun kort vores ting af og fik et glad vand inden vi tog bilen til Wal-Mart for at købe lidt ind til de næste dage. Vi fik købt nogle praktiske ting som flipflops og shampoo, nogle ting til morgenmad og lidt proviant at have med ud på vores dagsture. Nu er vi godt klar til at tage til La Paz i morgen og opleve det omkringliggende område.