Første etape på CMSB - Iglesias til Nebida
Vi havde en forrygende nats søvn i Iglesias, den megen vin og den manglende søvn natten før gjorde at søvnen var tiltrængt. Vejrudsigten for vores første dag som vandrere var ikke positiv, bygeregn og blæst var at forvente. Da vi stod op kunne vi se at det i hvert fald havde regnet i løbet af natten, for gaderne var våde. Blæst var der også da vi forlod vores logi og begav os afsted for at finde noget morgenmad. Efter morgenmaden på en cafe der heldigt nok lå direkte på ruten bevægede vi os afsted. Regnen var ikke begyndt, og vi kom således tørskoede ud af byen. Iglesias er ikke stor, men har både domkirke og en gammel bymur at vise frem. Den ligger for foden af et lille bjerg, som vandringen førte os op på, det var således med pulsen i vejret at vi fik gået de første par kilometer på ruten.
Den officielle start på ruten var oppe på bjerget, og da vi passerede portalen kan man sige at vores vandreferie for alvor begyndte. Vi kom undervejs forbi nedlagte anlæg der havde forbindelse til mineindustrien i området. Der må have være mange ansatte, og dermed er det forståeligt at området har været ramt af stor arbejdsløshed og fraflytning siden minerne lukkede for over 50 år siden. Vi kom efterhånden indfør synsvidde af kysten, og for Peter begyndte nu så småt fodbold nerverne at vise sig, for kl. 14 startede FC Nordsjælland - FC Midtjylland, og denne kamp ville have stor betydning for AGFs guldchancer. Vi ankom til Nebida, målet for første etape med en stilling der sagde 0-0. Vi gik ind på den første restaurant vi kom til, og på trods af vores ikke helt rene vandringstøj fik vi heldigvis plads ved et bord. Efter frokosten gik vi op til vores logi, og slappede af da vi havde brugt en del kræfter på de 20 kilometers vandring slappede vi af. Heldigvis endte kampen 0-0, og med det resultat kunne AGF sende på aftenen sikre sig det danske mesterskab med en sejr i Brøndby.
Første indtryk af ruten var at den både er godt skiltet, kuperet samt absolut værd at gå.
Kommentarer