Ankommet til Malta

I morges kørte Malte, Jeppe, Tonje og jeg mod Billund lufthavn for at nå vores flyver til Malta. Tonje og Malte har lige fået læseferie, så vi tænkte at starte denne ud med en lille get-away til et varmere og mere solrigt sted og da der var billige flybilletter til Malta, blev dette altså destinationen. Vi landede ved 13-tiden på maltesisk grund og tog derefter bussen ind til Valetta og skiftede så til en anden linje, som kørte mod Kalkara, hvor lejligheden vi har booket befinder sig. Det er en rigtig flot, hyggelig og nyrenoveret lejlighed, som ligger et stenkast fra en lille havn. I nærheden er der et par restauranter og en lille dagligvarebutik. Efter at være kommet tilrette i lejligheden tog vi ud for at udforske området vi bor i. Vi bor i en af de tre arme, som går ud overfor Valetta. Vi gik til en af de andre arme, hvor området kaldes Birgu. Her var der en rigtig flot yachthavn, med nogle imponerende yachter. Her fik vi en sen frokost, eller nok nærmere en lidt tidlig aftensmad ved havnepromenaden. Her sad vi i lidt tid og nød solen efter vi gik videre mod Fort St. Angelo. Her kunne vi fra spidsen kigge ud på Valetta og allerede få øje på et af de mange krydstogtskibe, som ligger til her på øen. På vej tilbage gik vi forbi inkvisitionspaladset, som min far havde fortalt os om ved morgenbordet, inden vi tog afsted. Da vi var kommet tilbage til vores eget kvarter tog vi ind til den lille dagligvarebutik og købte lidt nødvendigheder til aftenen og noget morgenmad til de næste dage. I aften står programmet bare på lidt hygge og kortspil, inden der venter en ny dag i morgen.

Indgangen til vores lejlighed er første dør ind til højre