Faverige både og St. Peters Pool

Efter morgenmaden tog vi en bus til Marsaxlokk. Vi skulle skifte en gang på vej derhen, så det var jo ikke noget problem. Vi gik rundt langs havnepromenaden og så på de mange farverige fiskerbåde, både små og lidt større. De var malet i alle mulige farver og vandet var flot og meget blåt, så det var virkelig et flot syn. Men udover havnepromenaden har byen ikke meget at byde på. Der er mange turister på den lille promenade og det virker lidt turistet og kedeligt. Vi gik dog også igennem et lille marked, hvor de solgte nogle lækkerier i form af kager, nougat og nødder og en masse souvenirs til turisterne. Vi blev ikke så længe og besluttede os hurtigt for at gå videre til St. Peters Pool, som ca lå 2,5 km derfra til fods, men inden da fandt vi et lille bageri af en slags, hvor Jeppe og Tonje købte pastizzi med ricotta fyld og jeg købte en arancini med bolognese, som er en slags risbold, med forskellig smag. Dan smagte overraskende godt og var også uden mælkeprodukter. Vi gik en smutvej, som først så lidt mystisk ud, men viste sig at være ret flot, da man kom op på en lille høj, hvorfra man kunne se ud over Marsaxlokk og dens bugt, med det flotte, blå vand. Da vi ankom til St. Peters Pool, var der en del andre turister, men dog nok længe ikke så fyldt, som det kan være om sommeren. Vi fandt et godt sted at stille vores ting og brede vores håndklæder ud og sad så ellers bare og kiggede lidt på de andre folk der hoppede i. Vejret i dag har været ret overskyet, så når solen ikke var fremme, blev man lidt skræmt af kulden og man var ikke helt sikker på, om man nu ville hoppe i. I sidste ende var det også kun Jeppe og Tonje, som var modige nok til at vove sig ned i det kolde vand, selvom de sagde, at det slet ikke var så slemt. Da det begyndte at trække en del op, besluttede vi os for at bestille en taxa på ecabs, som var billigere og hurtigere end at tage med bussen, overraskende nok. Vi kom hurtigt tilbage til vores kvarter og bad om at blive sat af ved en café, som drengene havde udset sig. Her fik de en sen frokost og derefter gik vi tilbage til lejligheden. Vi fik købt lidt ind og nu står den på lidt eksamenslæsning og afslapning. Måske også et spil Phase 10, som har været vores foretrukne spil på denne ferie.