Kulinarisk highlight

Efter vores lækre morgenmad på terrassen, med udsigt på bjergene i baggrunden, tog Berit, Michael, Malte og jeg ind til Montagu by, mens Solveig ville arbejde lidt på hendes kulør. Montagu er en lille by her i SA, så der var ikke nogen store seværdigheder, men det er en hyggelig, lille, sikker by. Vi så den lokale kirke, som er meget imponerende i forhold til byens størrelse. Herefter gik vi en til et lille, lokalt bryghus, hvor jeg gav frokost som tak for, at jeg måtte være med på denne spændende og dejlige rejse. Tilbage på den lille gård, hvor vi bor, stod programmet på afkøling i poolen, da det nærmede sig de fyrre graders varme. Vi er stadig i området Little Karoo, som betegnes som halvørken, ligesom Oudtshoorn. Det blev dog overraskende nok for koldt at være ved poolen, da der kom en stærk vind. Vi havde i morges besluttet os for at tage en times vandretur her i de næreliggende bjerge og vores vært frarådede alt andet, end først at gå omkring 6-tiden, da det ellers er alt for varmt. Vi havde fået et lille kort af vores værter, men det lykkedes os alligevel at gå for langt, så vi måtte vende om og endte med at tage den lille runde på et kvarter, da vi ellers ville blive for pressede med tiden, da vi har bestilt bord på en restaurant i aften. Rent faktisk den samme som i går, det Michael og Solveig ikke var med og maden simpelthen var fremragende der. Vi gik også all-in med maden i aften. Vi bestilte forretter, hvor vi allerede dagen forinden havde opdaget de lækre Chicken Lollipops i den lækreste marinade, Michaels hovedret var ret eksotisk med sin springbok steak og til dessert fik vi den lækreste panna cotta jeg nogensinde har smagt. Den var anrettet med små passionsfrugt kugler af gelé, friske bær og en plade marengs med tørret lavendel på. Efter maden fik vi hjemme på gården lige bestilt to oldtimer ture til Malte og jeg i morgen, da vi skal ind og se Franschhoek Motor Museum, hvor de tilbyder "Vintage Drives".