Tidligt oppe

Da Malte heldigvis tager sit studie seriøst måtte han forlade hytten d. 3. For at komme med flyet fra Oslo mod Billund skulle han med toget fra Lillehammer kl. 6.15

Vi måtte derfor op ved 5 tiden, usikkerheden om hvorvidt bilen kunne komme op ad bakken fra huset, men det viste sig nu heldigvis at der ikke var nogen grund til at havde betænkeligheder. Bilen nærmest fløj op af bakken, og vi kunne derefter koncentrere os om hvorvidt vi havde diesel nok på til at komme ned til lillehammer uden at tanke først. Heldigvis bruger biler ikke meget brændstof når de kører ned af bakke, så da vejen delte sig mellem Øyer til højre og Lillehammer til venstre valgte vi at køre den direkte vej mod stedet hvor Malte skulle med toget. Vi havde diesel til 45 kilometer da vi startede, og det havde vi heldigvis stadig da vi ankom til bunden af skråningen. Terrænet mod Lillehammer er svagt ned af bakke, så vi havde atter engang gjort os unødvendige bekymringer. Vi fik Malte sat på toget, og det skulle vise sig at være det letteste ved hans rejse. At komme med toget mod Oslo og derfra med flyet mod Billund var også uden problemer, men da han satte benene på dansk jord startede udfordringerne. De 2 første busser sad fast i snestormen, så han otte vente i over 2 timer inden han kunne forlade lufthavnen. Herefter var kvalerne ikke forbi, for dels bragte bussen ham kun langsomt til Aarhus, dels kørte bybusserne ikke, så han måtte gå de 4 kilometer gennem de snedækkede gader inden han var hjemme..

På Hafjell havde vejrudsigten lovet lidt sol, men det så vi unikke ret meget til. Til gengæld var temperaturen faldet, og det var derfor nødvendigt at holde flere pauser end vi plejer. Vi havde til gengæld fantastiske sne forhold, for den hårde frost parret med ret få mennesker på pisterne gjorde at præpareringen holdt længe