Welcome to the Jungle

Vi har i dag været i junglen, ikke storby junglen som man kunne tro, men "the real deal". Ægte primær regnskov findes der faktisk lidt af i Singapore, Vi valgte Bukit Timah nature reserve, hvori Singapores højeste punkt befinder sig.
Ekspeditionen startede efter vores simple morgenmad, desværre samme standard som i går.
Atter engang tog vi MRT toget mod vores mål, denne gang ud af byen til stationen Beauty World, hvorfra junglen kun er en kort spadseretur væk. Straks vi ankom under træerne steg luftfugtigheden og den følte temperatur mærkbart. At det også gik op ad gjorde at vi kampsvedte allerede efter de første skridt op af bjerget.
Heldigvis havde vi fået købt fourage i det nærmeste supermarked inden op-turen, og den var kærkommen da vi nåede toppen, men da havde vi også kun 1af 3 liter vand tilbage. Vi brugte pausen på toppen til at planlægge resten af dagen, og det blev til en tur i Botanisk Have, som Christian gerne ville se, da de bl.a har verdens største samling af orkideer.

Inden vi begav os på vej mod botanisk have, fik vi frokost på en Thai Restaurant -utroligt at de kan se forskel på de retter, de er for europæere nærmest ens - asiatisk, nudler og ris og en masse lækre grøntsager til dog indimellem med en rasende stærk chili som pludseligt laver et bagholdsangreb i ens mund...Men mon ikke chilien får bugt med de eventuelle  bakterier, der uvilkårligt lander?

Botanisk have var virkelig flot, men det var utroligt

varmt, 31 grader og en høj luftfugtighed gjorde det svært for os at holde ud, så vi gik på en lille café i haven og fik et glas iskold limonade og en øl til Peter.
Orkideerne var smukke og så forskellige i størrelse og farve. Vi kunne genkende nogle af dem, vi har i stuerne der hjemme, her vokser de dog i det fri.
På vej tilbage mod toget (MRT) hørte vi nogle ordentlige tordenskrald, og lige inden vi nåede vores hostel væltede regnen ned. Vi krøb i læ på værelset, fik et bad, påbegyndte pakningen, og så er det planen, at vi tager toget ind til Gardens by the Bay og ser lysshowet derinde.