At rejse er at......vente?

Selvom det går hurtigt med at komme frem i vor tid er flytransport også forbundet med enorme mængder spildtid. Dels skal man være i lufthavnene i god tid i øjeblikket, dels er der ventetid undervejs i form af flyskift.

Frankfurt

Set positivt slipper man for at koncentrere sig ret meget, og med lidt held kan man få sovet lidt undervejs. Omvendt er det lidt skræmmende at en kollega der kørte hjemmefra samtidig som os også er i nærheden af Frankfurt i skrivende stund, bare lidt mod øst i en bil på vej mod Østrig.
Vores rejse startede allerede kl. 1,45 med vækkeurets insisterende lyde. Vi kom ud af sengene i en fart, fik pakket bilen, lavet kaffe og smurt rundstykker og kom afsted kl. 2,30
Ingeborgs lille blå bil klarede turen til Hamborg lufthavn med bravour, trafik var der ingen af, så vi slap som forventet for at vente i køer undervejs.
I Hamborg lufthavn fik vi derimod ventet en del. Fra vi ankom til flyet lettere forsinket lettede gik der over 3 timer. Lidt af tiden kunne vi slå ihjel med indcheckning og sikkerhedscheck, men det var nu et par lange timer da disse faste programpunkter var overstået.
Nu er vi så i Frankfurt, her venter vi atter, dog er det på grund af forsinkelsen kun en kort ventetid på omkring en time vi må sluge her.
Første flyvning gik godt, Lufthansa leverede varen i luften, og det glæder os meget, nu hvor vi snart skal flyve med dem igen, og igen.

Zürich

Turen til Zürich gik også som den skulle, vi nåede dårligt i luften inden vi landede igen. Vejret var desværre sølle i Alperepublikken, med lave skyer og let regn. Det tog lidt af glæden ved den ellers ganske fremragende tagterrasse hvorfra der var udsigt til adskillige fly. Her slog Peter et par minutter ihjel inden den blev lukket 😢
 Den store Airbus 380 fra Singapore airlines.Den fløj vi med på vej hjem fra Australien for 2 år siden. En fed oplevelse.

Nu er der så kun 50 minutter inden flyet forhåbentlig planmæssigt afgår mod Dubai og Muscat. Vi skal lige har lukket en masse passagerer af i Dubai inden vi formentlig får flyet for os selv på det sidste stykke.
Da vi langt om længe kom ombord på flyet ventede der os en behagelig overraskelse. Der var tv-skærme, og 3 pladser til os en-suite. I de andre fly havde vi siddet lidt spredt. I luften gik tiden godt i selskab med Freddie Mercury og filmen Bohemian Rhapsody, samt for Peters vedkommende filmen Green Book. Vores fly mellemlandede i Dubai, hvor mindst 3/4 af passagererne stod af. Denne proces var vurderet til at tage 45 minutter, men ak, den tog over en halv time ekstra. Endnu en ventetid blev således føjet til den i forvejen stopfyldte konto. I Muscat lufthavn blev vi som aftalt hentet og kørt til vores hotel, en lang dag var slut.