Første indtryk af Sri Lanka

Efter 6 lange timers ventetid i New Delhi, hvor jeg fløj til fra København er jeg endelig ankommet til Colombo på Sri Lanka. Jeg skal her mødes med til veninder, men da jeg ankom før dem, måtte jeg selv finde ud til vores hostel. Allerede i København havde jeg godt spottet to norske piger, og dem sad jeg så overfor i flyet fra Delhi til Colombo. Ved baggagebåndet spurgte jeg, hvor de var fra og om de også skulle ind til Colombo. Det skulle de, men de ventede på en tredje veninde, som havde været i Vietnam inden. Vi blev enige om at dele en taxa ind til Colombo og følges ad. De to piger jeg først mødte, skulle efter deres rejse til militæret i Norge og den tredje skulle fortsætte sine rejser i Thailand og Australien. Det viste sig, at den ene af pigerne, som skal til militæret taler tysk, da hendes far er fra Tyskland og hun har boet der til hun var 8 år. Vi fik snakket en masse på norsk og dansk og har også udvekslet numre, da vi skal til den samme kystby på ca samme tidspunkt. Det var nogle rigtig søde piger og det var dejligt at have nogle at følges med.

Omkring midnat kom mine to veninder så endelig til hotellet. Vi gik ret hurtigt i seng, da vi i dag (13/2) skulle relativt tidligt op for at tage toget til Rambukkana. Toget bumlede en hel del, men det var meget pænt og rent på anden klasse, hvor vi sad. Landskabet uden for Colombo var så grønt og smukt. For de to timers togtur på anden klasse betalte vi også kun 99 cent, så vi klagede ikke. Da vi ankom til Rambukkana skulle vi tage en tuk-tuk til Pinnawala, som var vores destination for natten. Vi må åbenbart have set en smule forvirrede ud, da vi prøvede at handle med en chauffør, for en spansk pige kom hen til os og spurgte, om vi også skulle se elefanter i Pinnawala. Hun tilbød os at vi kunne tilslutte os hende og hendes ven, som kommer fra Sri Lanka. Han kunne handle prisen ned uden problemer, så vi delte to tuk-tukker med dem. Vi kunne desværre først checke ind på vores hotel kl. 16, hvis ikke vi ville købe billetter til elefantparken. Det følte vi ikke rigtig for, så vi fandt en hyggelig restaurant hvor vi spiste frokost. Her sad vi længe og hyggede os. På vejen tilbage spottede ham den lokale os, som vi delte en tuk tuk med og spurgte, om vi allerede havde været nede ved elefanterne. Det havde vi ikke, for man kunne kun komme ned og se dem bade, hvis man havde en billet eller allerede var tjekket ind på hotellet, så vi havde planlagt at vente til deres morgendukkert, men han viste os en lille smutvej, så vi kunne komme ned at se dem bade uden at have betalt for entre til parken eller at have tjekket ind. Det var rigtig sjovt at se dem bade og i morgen tidlig kan vi gøre det fra vores terrasse eller fra poolen. Efter at have set elefanterne var det blevet tid til at checke ind på hotellet. Efter det var klaret tog vi direkte i poolen for at køle lidt af. Nu har vi lige set solnedgangen fra vores terrasse og går snart ud og finder noget at spise og spiller lidt UNO.
Udsigten fra frokostrestauranten. 


 Elefanterne fra Pinnawala Elephant Orphanage bader i floden. 


Flot første solnedgang fra vores terrasse. 

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Polisi

Ankommet til paradis

Thale, Harzens svar på Grand Canyon!