Big in Japan

Flyveturen er der ikke meget at sige om, den var lang og træls!

Ankommet i Tokyo, glider vi glat igennem indrejsekontrollen og lige ud til bagagebåndet, hvor Kristian som det første går ud på toilettet og afprøver med lidt mistillid de mange japanske beskriftede knapper, der kan lidt af hvert. Efter Bjarne, som sidste mand får sin bagage, går vi straks ud for at købe en vand og mærker på de 35 grader, der venter os ligesom vi går ud af lufthavnen. Efter vi lige er kommet til os selv, går vi ind i lufthavnen igen for at finde det næste tog ind til Tokyo og ligesom vi skal til at tage rulletrapperne ned til toget, bliver vi mødt af tre venlige japanske sjæle, der spørger om vi har lyst til at stille op til et interview for Tokyo TV til deres lille aftenindslag, der handler om, hvorfor folk kommer til Japan.. De er meget optaget af Kristians og min højde, dog mest Kristian, da de misforstår ham og tror han er 2,17 m. udover det glider vi lidt ind i et sidespor og samtalen kommer til at handle mere om vores alkoholvaner end om, hvorfor vi besøger deres land. Efter mange "ohhh og ahhhh" fra værten, ender interviewet og vi begiver os ned til toget. Toget er som forventet i top standard og til tiden og vi kommer behageligt frem til Tokyo st. som svarer til hovedbanegården. Efterfulgt af en kort metrotur, i et meget velfungerende metronet, ankommer vi til hotellet, hvor vi kun lige kort smider taskerne, eftersom indtjekning først kan lade sig gøre klokken 15. Vi finder derfor et lille, men fint ramensted, hvor vores trætte og sultne sjæle, bestiller en ramen og en iskold fadøl. Efter et dejligt måltid og lidt optanket energi, kan vi tjekke ind på hotellet, hvor vi får vores værelse med tre futonsenge og det kunne ikke være bedre. Bortset fra at vi godt kunne tænke os at sove, men eftersom at klokken kun er 15, så tænker vi alligevel at det er en dårlig idee. Så vi begiver os ud i verdens største by igen og ser den nationale have, som har en flot traditionel have, som vi slappede af i. Vi holdte os vågen ind til klokken blev 21:30 og ser var der dømt sengetid. Godnat.

Idag har vi set Tokyo Imperial Palace, og nogle af dens omkringliggende haver, derefter tog vi på Tokyo musuem of modern art, for at undslippe de 37 grader og se lidt af nutidens japanske kunstværker. Efter museet fik vi et godt måltid tempura fried gris og rejer og efterfølgende bød dagen på Hie-Jinja shrine, som er et helligt skrin mit inde i Tokyo, med en lang række røde tori gates (tempelsøjler der markerer indgangen). Sidst på dagen tog vi til Shibuya, hvor vi så den ikoniske Shibuya Crossing. Her fik vi en kold sake på en rooftop, med udsigt over Shibuya. For at afslutte dagen tog vi på sushi restaurant og til sidst får vi nu en kold øl på hotellets tagterasse.