Lange rejsedage

4/5

I dag var det tid til at forlade Florence og smukke Oregon Coast, for at køre tilbage til Portland og aflevere bilen. Planen er nemlig at vi herfra tager en bus til Sacramento, Californien. Vi fik pakket vores ting sammen og forlod campingpladsen og satte kurs mod Eugene. Byen nåede vi allerede efter godt en times kørsel og da vi ikke rigtig var sultne endnu, besluttede vi os for at fortsætte videre nord på mod Salem. Vi ankom omkring kl. 14 og fik os en hurtig frokost på henholdsvis Subway og Burger King. Det regnede en hel del, så vejret var ikke til andet end at skynde sig tilbage i bilen og fortsætte turen mod Portland. Her ankom vi lidt over 4 og fik afleveret bilen og fandt offentlig transport ned til bus stationen i midtbyen. Vi fandt en burgerbar, hvor vi købte nogle drikkervarer, så vi kunne sidder der indtil vi skulle med bussen kl. 19.40. Da vi ankom til bussen stod der i appen, at den var en halv time forsinket. Vi satte os således på fortovet og spillede en omgang kort for at få tiden til at gå. Bussen kom, så vi fik samlet vores ting sammen og stillede os i kø. Der skulle åbenbart skiftes chauffør og der gik således 1,5 time før den nye chauffør ankom, mens den tidligere chauffør bare var smuttet og havde ladt bussen stå tændt. En lidt besynderlig situation, men vi var bare glade for at se den nye chauffør og for endelig at kunne komme ombord på bussen til Sacramento. Hele turen tog sammenlagt omkring de 13 timer, så vi ankom næste morgen kl. 10.40 i Sacramento.

Intermistisk bord til kortspil

5/5

Efter ankomst til busstationen fik vi strukket benene ud og gutterne fik sundet sig i den friske luft efter at have siddet tæt på et stinkende toilet i for mange timer. Vi tog bus til lufthavnen, hvor vi atter skulle prøvet at se om vi kunne få en lejebil uden et kredit kort. Medarbejderen vi snakkede med kunne en smule tysk og var meget venlig og hjælpsom stemt overfor os. Vi kunne selvfølgelig kun få en lejebil, hvis vi havde bevis på en returbillet med fly samme dag og sted som vi afleverer bilen. Jeg fik derfor købt en billet fra San Fransisco til Los Angeles til 328kr, for at vi kunne få lov at betale for lejebilen med vores debit kort. Det var heldigvis godkendt og vi gik fra biludlejningen glade over at det var lykkedes, selvom det blev en del dyrere end det vi havde booket oprindeligt. Vi satte herefter kurs mod Manceta, hvor vi fik noget tiltrængt frokost. Herefter gik turen videre mod Porterville, hvor vi skulle tilbringe natten på et ægte amerikansk motel. Vi ankom lidt i 7 og nåede lige at se udsigten til øde bjerge i det fjerne fra vores motel. Efter nogle lange dage er vi alle glade for at sove i en rigtig seng igen og for at vi er kommet godt til Californien og har fået en bil.