Første møde med LA

18/5

I dag forlod vi campinglivet for denne omgang. Vi pakkede alle vores sager sammen og satte kurs mod Lake Piru længere inde i landet, hvor der gerne skulle være sol. Sol var der også, men vandreruterne var stadig lukkede efter forårets voldsomme regn og badesæsonen var heller ikke startet endnu. Der vurderede vi ikke var værd at betale entre for. I stedet fandt jeg nogle Rock Pools i Malibu Creek State Park. Vi kørte i stedet hertil i håb om at vi i det mindste kunne gå lidt. Efter en times kørsel ankom vi til parken omkring kl. 13. Vi fik betalt entre for 4 timer og startede ud med at få lidt frokost ved et af de mange picnic borde. Herefter begav vi os ud på stien mod Rock Pools. Vejret var skønt og vi gik i de flotteste omgivelser. Grønne bjerge, en lille flod og højt græs med lila og gule blomster. Vi ankom til Visitor center og tog en sti langs den anden side af floden. Vi måtte senere krydse floden for at komme over på den rigtige side af Rock Pools. Selma og jeg måtte derfor tage sko og sokker af og smøge bukserne op, da vi ellers havde fået lidt våde fødder. Gutterne der allerede var hoppet over i deres flip flops guidede os pænt og sikkert over på den anden side. Vi ankom til destinationen og så straks folk svømme i de små bassin. Vi fortrød med det samme, at vi ikke havde taget badetøj med. Remi, Selma og jeg gik derfor rask tilbage til bilen for at hente vores grej og skyndte os tilbage til Lucas. Vi fik os alle en herlig, afkølende dukkert og nød solen i de flotte omgivelser. Lucas øvede sig i Death diving, som er en speciel slags udspring der er blevet meget populært i de senere år. Selma og jeg iagttog hans spring og gav ham feedback efter hvert. Omkring kl. 17 var vores 4 timer udløbet og vi var tilbage ved bilen igen for at køre helt til LA. Vores hostel ligger i West Hollywood, som af min ven der er på udveksling her, var blevet anbefalet som et af de sikre områder at bo. Vi bor lige ved Melrose Ave og her fandt vi en Taco Restaurant af spise aftensmad ved. Vi klingede aftenen af med at spille kort.

19/5

Da i dag er sidste dag med bilen, havde vi lagt en plan for at udnytte den mest muligt. LA er en stor by og der er dårlig offentlig transport, så det er en del nemmere at komme rundt med bil. Ved morgenmaden brugte vi resterne af vores madvarer og lavede en pastasalat til os alle til frokost, som vi kunne tage med.

Første stop på ruten var Griffith Observatory. Fra den gratis parkeringsplads var det dog to mil frem og tilbage og med lidt tidspres og dårlig sigtbarhed oveni besluttede vi at køre op. Oppe ved observatoriet er der betalt parkering og der prøvede vi ihærdigt at undgå ved at køre rundt uden rigtig at stoppe. På er tidspunkt var Lucas så sød at sætte os andre af og vente et sted, så vi hurtigt kunne komme ud og se lidt. Desværre kunne han ikke holde længe uden at parkeringsvagterne kom, så han måtte køre længere ned. Vi mødte ham på en parkeringsplads længere nede. Herefter kørte vi til Hollywood Sign Viewpoint. Vi så det svagt fra observatoriet, men ville gerne have en bedre udsigt. Her kunne vi parkere og vi fik det de berømte bogstaver. Vi fik taget nogle sjove billeder så vi har nogle minder, inden vi kørte ned igen. På køreturen kom vi forbi nogle imponerende huse. Vi satte nu kurs mod Beverly Hills, hvor vi ville køre igennem for at se området. Også her var der en masse imponerende huse, hvor der må bo nogle enormt rige mennesker. Det var også et fedt sted at iagttage flotte biler. Efter vi kørte til Grey Mansion på toppen af Beverly Hills, hvor vi gik en lille runde i deres flotte have. Herefter satte vi kurs mod Venice Beach, hvor vi ville spise vores frokost. Efter 40 min ankom vi og fandt en gratis parkeringsplads. Vi pakkede vores mad og gik ned til stranden. Her gik vi langs en promenade, men alverdens mærkelige butikker og boder der solgte alt fra Henna til en spådom om ens fremtid. Vi satte os ved en rulleskøjte bane, hvor en håndfuld mennesker dansede til musik på deres rulleskøjter. Her spiste vi også vores pastasalat mens vi iagttog dem. Efterfølgende gik vi hen til skaterbanen og blev stående her lidt for at se skatergutterne fremvise deres tricks.

Selma og jeg ved Hollywood skiltet

Grey Mansion Garden

Venice Beach

Det var efterhånden blevet tid til at gå tilbage til bilen, da vi skulle nå at fylde benzin på pg gøre den ren inden vi afleverede den. Efter lidt søgen fandt vi et sted hvor vi for en dollar kunne støvsuge bilen. Vi fik således afleveret bilen i god stand og begav os tilbage til vores hostel. Aftenen tilbragte vi med at tage ud og spise en god middag på en thai restaurant vi havde fundet tæt på vores hostel. Her fik jeg smagt frølår for første gang, hvilket var spændende. De smagte mest af alt som kylling. Det var selvfølgelig Lucas og Remi der havde udsøgt sig denne forret, selvom de aldrig selv havde smagt det før sjovt nok. Det var en super afslutning på en skøn tur med gutterne.