Super søndag.

 


Peter havde vilde planer søndag d. 14/5. Hele 2 århusianske hold skulle spille hjemmekampe, og tidspunkterne nærmest inviterede til en dobbelt oplevelse. Således blev tanken om en super søndag i fodboldens tegn født.

Søndagen startede med højt humør, for Aarhus fremad er i gang med en fantastisk sæson, de ligger med 6 runder tilbage nr. 1 og skulle denne søndag spille mod nr.4 EFB. Esbjerg var for kun 3 sæsoner siden i Europa cuppen, så det har været noget af en nedtur med 2 nedrykninger på 3 år. At de ikke engang ligger nr. 1 med en trup og et setup der er klasser over hvad man normalt finder i den danske 2. division er ganske enkelt utroligt. Fremad kunne med en sejr komme hele 8 point foran.

Turen til Aarhus foregik med enkelte udfordringer, først skulle der tankes, siden var der elendige radioreklamer, og søreme også om ikke det toilet jeg besøgte var så beskidt at selv jeg fandt det direkte klamt. Riisvangen udmærker sig ikke med ret mange parkeringspladser, så jeg parkerede noget væk fra stadion i den tro at der var fyldt op. Det viste sig dog at være forkert, men så kunne jeg jo glæde mig over gå turen i det gode vejr. Ved indgangen mødte jeg Malte, og sammen gik vi høje af forventningens glæde ind på stadion. Kampen blev fløjtet i gang, Fremad havde første chance, men så gik det galt, helt galt endda. Efter 19 minutter var de lokale helte bagud med 0-3, og så var den kamp punkteret. Resultatet endte med at blive 1-3, fremad scorede på et straffespark, men spænding om resultatet blev der aldrig.

Fremad beholdt 1. pladsen, men det er utroligt tæt i toppen, kun 2. point skiller Fremad der ligger først fra Esbjerg der er nr. 4



Super søndag del 1. Peters video fra Riisvangen stadion :



Aarhus Fremad reducerer på straffespark

Efter besøget på Riisvangen kørte jeg til Risskov, for at besøge mine forældre. Her hyggede vi os en times tid, med god mad og masser af mælk. Jeg var blevet noget så tørstig efter en kæmpe stadionpølse. Det er absolut noget man skal opleve de mere ydmyge steder, for der er næsten altid en ægte ildsjæl på plads ved grillen der sørger for de bedste stadionpølser i de lavere danske fodboldrækker.
Efter besøget på Byløkken kørte vi, far og søn, til Aarhus stadion i den sydlige ende af byen. Stadion er ved at synge på sidste vers, i 2024 bliver det revet ned, lidt af en økonomisk bet kun 28 år efter det blev bygget. Det nye stadion bliver efter planen færdig i løbet af 2026, og jeg håber i den grad at kunne have hele familien med til åbningen.

Kampen mellem AGF og FC Nordsjælland blev en ret tam affære, Nordsjælland spillede bedst, men AGF havde 1. halvlegs største chance, men ak, stoppen var i vejen for et føringsmål. I 2. halvleg spillede AGF meget bedre, men kom alligevel bagud. Første overtiden lykkedes det til øredøvende jubel at få udlignet til slutresultatet 1-1. Resultatet betød at FC Nordsjælland mistede 1. pladens, samt at AGF efter runden røg ned på 4. pladsen. Guldchancen er der endnu, men Jeg vurderer den kun til omkring 2%. Så godt nok var Super Søndag en god oplevelse, men resultatmæssigt var den tæt på at være katastrofal.


Super søndag del 2. Peter præsenterer kampen på Aarhus stadion mellem AGF og FC Nordsjælland.



Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Polisi

Ankommet til paradis

Thale, Harzens svar på Grand Canyon!