Farvel til Victoria og starten på et nyt eventyr

Torsdag d. 27/4 var det blevet tid til at flytte ud af mit værelse på uni i Victoria. Dagen forinden var gået med at pakke mine ting og gøre værelset og nogle af fællesarealerne rene. Jeg fik sagt farvel til mine roommates og nogle af de andre udvekslingselever, som ikke skulle med på eventyr. Vi mødtes alle på skolen pub, Felicitas, for at spise frokost sammen en sidste gang og sige ordentligt farvel.

Næste morgen mødtes jeg med Westcoast gruppen bestående af Apolline, David, Lucas, Mathilde, Remi og Selma for at tage bussen fra uni ned til downtown, hvor vi skulle med færgen til Port Angeles kl. 10.30. Vi glædede os alle meget til at begynde turen og det var en smuk solskinsdag, så Victoria viste sig fra sin bedste side. Smukt vejr at sige farvel i, til den by der har været mit hjem de sidste 4 måneder.

Sejlturen til Port Angeles var smuk - vi sejlede direkte mod smukke, snedækkede bjerge i det flotteste solskinsvejr. Vi nød med andre ord udsigten på dækket i en rum tid. Vi ankom til Port Angeles og da vi fortalte grænsekontrollørerne at vi skulle skynde os at nå en bus spurgte de ikke om alle mulige mærkelige spørgsmål, men havde tværtimod forståelse og vinkede hele gruppen hurtigt igennem. Vi nåede bussen til Seattle. Efter ca to timer ankom vi til Bainbridge, hvorfra vi kunne tage en gratis færge til downtown Seattle. Fra denne færge havde vi det smukkeste udsyn på Mt. Rainier i baggrunden. Vores hostel lå kun ca 10 minutters gang fra hvor færgen lagde til og lige overfor det kendte Pike Place Market - med andre ord en god og meget central lokation. Vi fik sat vores ting og slappet af i en halv time inden vi gik ud for at gå på opdagelse i byen, samt fejre Selmas 23 års fødselsdag. Vi gik lidt rundt på markedet, som dog var ved at lukke ned, da det var ved at være sidst på eftermiddagen. Vi fandt en bænk hvor vi kunne nyde solen og udsigten på vandet og bjergene i baggrunden. Herefter fandt vi et sted at få lidt at drikke og fejre starten på et nyt eventyr i The States. Om aftenen havde vi reserveret et bord på en italiensk restaurant efter Selmas valg for at fejre hende. Restauranten hel La Spiga og lå i Capitol Hill området. Maden var super lækker og omgivelserne var skønne med live klavermusik. Det var en skøn start på første dag af det nye eventyr og en god måde at slutte eventyret i Victoria på.

Port Angeles

Seattle

Mt. Rainier

Fredag d. 28/4 ville vi gå på opdagelse i byen. Efter morgenmaden tog vi derfor til Pike Place Market, for at se alle de forskellige boder med mad, lokale råvarer, produkter og souvenirs. Vi var endda så heldige at få en ret generøs smagsprøve på noget røget laks der smagte helt vidunderligt! Det var et kæmpe stort marked der har alt hvad hjertet begærer. Vi fik også set den berømte fiskebod, der kaster rundt med frisk fisk til skue for de forbipasserende. Vi lagde også et smut forbi Gum Wall, hvor en masse mennesker gennem årene har klistret tyggegummi på efter en tur i biografen. Herefter tog vi videre til den nye tilføjelse til Amazons hovedkvarter her i byen. Amazon har bygget tre kupler ude foran deres hovedkontor, som skal være et område deres ansatte kan trække sig lidt tilbage og nyde en rolig stund. Der er blandt andet en kuppel med en kunstudstilling og en kuppel der fungerer som et drivhus. Ude foran var der en plads med en bod der delte gratis bananer ud til de forbipasserende. Da vi alle trængte til en lille snack, var dette helt perfekt timing. Vi sad ude i solen og nød vores gratis bananer. Herefter tog vi videre og så Space Needle tæt på og gik efterfølgende rundt i Olympic Sculpture Park, som ligger tæt på. Her fandt vi et par stole i solen med udsigt ud over vandet og bjergene. Vi sad og slappede af her lidt inden vi gik tilbage i retning af vores hostel for at finde lidt frokost. Det endte med at blive til lidt forskellige fra den lokale Target ved siden af, der både er et supermarked og sælger kosmetik samt tøj. Vi spiste på vores hostel.

Amazon HQ

Efter det tog nogle af os afsted til Starbucks Roastery. Seattle er nemlig byen hvorfra Starbucks stammer. På Pike Place Market kom vi også forbi den første Starbucks fra 1912. Risteriet var et meget fancy sted, som også var godt besøgt. Vi kunne se, hvordan de rister deres kaffebønner og vi fik smagt nogle anderledes kaffedrikke end man ellers finder hos Starbucks. Herefter gik Mathilde, David og jeg lidt yderligere rundt i byen. Vi kom forbi nogle højer skyskrabere, deres moderne bibliotek og pioneer square, inden vi også tog tilbage til vores hostel for at slappe lidt af inden vi i aften tager til Discovery Park for at se solnedgangen og spise vores medbragte aftensmad.
I morgen skal Lucas, Remi og jeg tidligt op for at tage bussen til Portland, hvorfra vi har lejet en bil og kører ned langs Oregon Coast. De andre tager ind til de store Nationalparken i Arizona og Utah. Vi mødes igen en uge senere i Death Valley.