BBQ Aussie style in Brisbane

Vi stod tidligt op, gjorde klar til afrejse, og spiste en solid morgenmad på Chillers Cafe, helt sikkert et sted vi vil komme til at savne. Færgeturen var atter smuk, vi gætter på, at det nu var højvande, i hvert fald var der ikke nogen sandbanker at se, og synet af trækroner midt ude i vandet virkede nærmest uvirkeligt.

Denne slags skilte er der mange af rundt omkring, vores oplevelse med den skadede Koala aftenen før viser at der er behov for dem,
En smuk blomst, senere udvikler de frø der kan ses på billedet nedenunder. De er i øvrigt fra samme plante, så enten er deres blomstrings sæson kontinuert, eller også er der tale om, at de gamle blomster bare er meget langsomme til at forgå.

Undervejs mod færgen så vi en flok skeænder, meget imponerende var det at se dem lette.
En australsk specialitet, en Mack lastbil, dem er der en hel del af på vejene.

Da vi efter en 40 kilometers køretur ankom til Brisbane indlogerede vi os for sidste gang på en campingplads. Pladsen var velbeliggende, men ikke specielt hyggelig. Nu var vi jo heller ikke kommet for at sidde røven af led på campingpladsen, så det gjorde ikke så meget. Vi skyndte os at tage bussen ind mod Brisbane. Her var der store højhuse, og ældre bygninger spredt rundt. Brisbane er Australiens 3. største by med over 2 millioner indbyggere. Vi gik lidt på gågaden, vi gamle så den imponerende city hall med tilhørende museum, mens ungerne pinte det sidste shopping ud ud vores rejse. Efter vi mødtes igen tog vi city hopper -færgen, en gratis færge der sejler på floden, vældig smart og prisen var i hvert fald svær at slå.

Ved Kangaroo Point havde vi en aftale med en af Solveigs arbejdskollegaer, Nicole, som også er på eventyr i Australien. Vi mødtes med hende og hendes 3 børn og lavede en lækker BBQ på en af de offentlige gasgrill, der er sat op rigtig mange steder i Aussie-land. Det blev til en rigtig hyggelig aften, hvor der blev udvekslet gode oplevelser og højdepunkter fra vores ture. En rigtig hyggelig aften og en god måde at afslutte vores eventyr på. Tak til Nicole, som sikkert kørte os hjem til campingpladsen!