Velkommen til lille Eskild

Vi har i dag fået et nyt medlem i familien, lille Eskild har her til morgen kl. 9.15 dansk tid set dagens lys på Herlev sygehus. Peters lillesøster Lone er hermed blevet mor, og det betyder jo at ungerne har fået en lille fætter, at Solveig er blevet tante, og Peter er blevet morbror.

Vi har været i Sydney, og på trods af et spændende dagsprogram har det været svært ikke at lade tankerne drive lidt mod begivenheden i Herlev. Vi kom hurtigt op, spiste morgenmad, og kom afsted mod Sydney til den planlagte tid kl. 9.30
Vi havde booket tid til rundvisning i operahuset kl. 11.30, og den nåede vi i fin stil, selvom vi også lige tog en omvej for at se efter Søren Larsen, et skib der nu har base i Sydney, men som har en speciel plads i familien Aggerholms historie, det var nemlig Peter farfar Svend Åge der var skibets første kaptajn tilbage i slutningen af fyrrerne. Vi kunne desværre ikke umiddelbart finde skibet.

Operaen var en stor oplevelse, vores rundviser var en veloplagt spøgefugl, han guidede os igennem det imponerende bygningsværk på en inspirerende måde.

Efterfølgende spiste vi vores madpakker på en vind omsust kaj, hvorefter vi gik tilbage mod byen gennem den botaniske have, hvor der var nærmest perfekt læ. Sådan går det ofte, som Solveig sagde. Peter kunne så bemærke at han skam havde foreslået at spise frokost i parken, hvorefter samtalen sluttede brat.

På vores vej tilbage mod byen kom vi forbi byens gamle fængsel, sjovt nok tegnet af en tidligere straffefange.

Vi fik kaffe og kage på en hyggelig, men ikke billig, cafe. Herefter var det ved at være tid til ungernes bridge climbing. Vi havde i løbet af dagen været usikre på om det kunne blive til noget, det havde blæst meget kraftigt, og nogle hold var også blevet aflyst. Ungernes hold kom derimod afsted, de var kun 5 på holdet, så de fik god kontakt til guiden Chris. Med i den ret høje pris var 2 fribilletter til broens granit pyloner, dem nakkede vi gamle og derfra var der også en fantastisk udsigt. Solveig øjnede et hvidt malet træskib, og efter længere debat og utallige fotos kunne vi konstatere at skibet var det søgte Søren Larsen. Vi fik adskillige gode billeder af skibet foran operahuset.

Efter pylonerne gik vi tilbage til operahuset, vi havde på rundvisningen  fået oplyst at der ved solnedgangstid ville være et lysshow på den ene af bygningerne, og da vi havde nogle timer inden ungerne ville komme var det oplagt. Lysshowet var særdeles godt, så godt at vi besluttede os for at gå til operahusets ”billigere” bar og hygge lidt.

Her bestilte Solveig et par glas vin g en oste tallerken, mens hun var væk kom nyheden om Eskild, og så blev der skålet. Den ene af ostene var sjovt nok fra the holy cow på Tasmanien som vi besøgte under vores strejftogt på øen.
Dan ungerne var færdige mødtes vi på en thai restaurant, Wild Ginger, og afsluttede dagen med et godt og spændende måltid mad.