Endelig i Grækenland

Lige siden seminarietiden for over 20 år siden, har Solveig haft en aftale med Marianne om, at de to skulle til Grækenland. Det er de ikke kommet endnu, men nu har Solveig overhalet; eller hun tester bare landet...

Grænsekrydsningen mellem Bulgarien og Grækenland gik problemfrit, vi viste pas og blev vinket igennem. Straks efter var der motorvej med ussel belægning og en fartbegrænsning på 60 km/t samt skilte, der advarede om kvæg på vejen...
Nå, men vi havde ikke forventet meget, og der var næsten ingen trafik, men når der så kom andre bilister, kom de blæsende i overhalingsbanen og fartbegrænsningerne blev ikke overholdt, heller ikke af ordensmagten!Vores rejseguide kunne fortælle, at lejebil var den bedste måde at se Grækenland på, men man skulle både besidde kløgtighed og mod for at begå sig i den græske trafik!

Solveig var bag rettet og Peter havde sat GPSén på Larissa... vi skulle omkring middag kaste os bølgen blå, og Christian og Solveig havde aller nådigst fået lov til at låne hans medbragte håndklæde... Solveig havde ytret, at når vi kom til Grækenland, skulle hun på Taverna og spise så meget hvidløg, så ingen kunne være i hendes nærhed....Omkring klokken 12, gik hendes ønske i opfyldelse, og vi indfandt os på en taverne, hvor vi som de eneste gæster, havde en fantastisk udsigt og placering direkte ud mod det Ægiske hav. Vi spiste nyfangede calamari, græsk salat og brød, det var vidunderligt, temperaturen er i dag nået helt op på 27 grader, så vi fik pludselig noget af den sommer der aldrig kom, mens vi havde sommerferie... Efter frokosten blev der badet og så kørte Peter de sidste godt 100 km til Meteora, som har haft over 20 klostre bygget på klippetoppe i det centrale Grækenland. Der er nu 7 fungerende klostre tilbage, og dem skal vi se nærmere på i morgen.

Resten af eftermiddagen og aftenen blev brugt på at kigge lidt på den landsby, Kastraki, hvor vi skal bo de næste 2 dage.Vi har udsigt direkte til klipperne med klostrene, og morgenmaden bliver serveret i haven, når solen skinner på klostrene.
Aftensmaden blev indtaget på endnu en taverna, Gardenia, hvor tjeneren var opvokset i Tyskland, så der kørte det "auf deutsch".
Dagen sluttede med at vi fik købt et vandrekort, så nu må I selv gætte, hvad dagen i morgen skal bruges til...