Doon Hill

På en dag hvor vi var trætte og uoplagte, og desuden måtte sige farvel til Kirsten og karsten valgte vi at blive i lokalområdet. Vi kom op i god tid, for Kirsten og Karsten skulle bringes til Limerick junction så de kunne nå deres tog kl.10.22

Vi kom derfor op i ganske god tid så vi havde tid til at tage ordentlig afsked. Det viste sig nu at være lettere sagt end gjort, for da vi kom til jernbanestationen var der godt nok mange frie parkeringspladser, men man kunne kun betale for et døgn, og når man kun skal bruge 25 minutter virker det lidt voldsomt. Vi nøjedes derfor men en kort afskedseance med vores rejsekammerater på den ikke ret charmerende parkeringsplads. Det har været hyggeligt at have dermed på tur, såret var lidt trist at tage afsked. Heldigvis kan vi trøsters med at der ligger flere oplevelser i den ikke så fjerne fremtid.

limerick Junction, ikke just en milepæl indenfor stationsarkitekturen.

Efter afskedens time kørte vi til Tipperary for at handle, hele 2 butiksbesøg blev det til inden vi måtte opgive at finde en speciel slags yoghurt Ingeborg kunne tåle. Hjemme i Toomaline tog vi kontakt tilden irske familie for at høre om de havde et bud på vandreture i området. Vi fik tilsendt forskellige forslag, og besluttede os for den der førte op på det lokale bjerg.

Turen havde den forskel at man kunne gå den fra huset, det gjorde vi dog ikke, først kørte vi til Doon, hvor vi startede med at besøge deres sociale værksteds lille butik. Det var lidt en skuffelse, men damen der stod der var venlig, og vi fik da støttet det gode formål.

Fra det sociale hjørne gik vi op mod bjerget, turen gik ad små veje, og havde en meget jævn stigning, bortset fra nær ved toppen, hvor der blev stejlt. Vi fik en stedse bedre udsigt mod dalen og bjergene på den anden side af Tipperary. Selvom vi "kun" gik 250 højdemeter på turen gik vi alligevel set noget noget andet. Det viste sig at Tomas havde givet os koordinatet til en skovparkeringsplads på den lange side af et lille pas. Her fortærrede vi de medbragte godbidder og nød en smuk smuk udsigt inden vi begav os tilbage mod Doon. På vej ned kom der to biler med trailer kørende. Begge trailere var fyldt med tørv, og da vi kom hjem til google fandt vi ud af at 4% af de irske husholdninger har tørv som primær energikilde, mens yderligere 14% bruger det som supplement. Meget meget overraskende for os.