Stranddag

Dag 26

Ovenpå en varm dag i går valgte vi at tage den helt med ro i dag. Vi snakkede om at tage en taxa ud til en strand og så bade. Vi nullerede lidt længe rundt, vaskede mere tøj, lagde billeder over på harddisken og læste og inde vi så os om var klokken blevet 10 og vi pakkede strandtaskerne og gik op mod vejen. Megen vi kiggede på hinanden da den føste bil rullede op på siden af os og spurgte om vi havde brug for transport; "No thanks" svarede vi i kor og så kan I jo ok godt gætte at vi ankom svedige frem til stranden der lå 3,5 km fra vores hotel. Vi startede med en iskold formiddagsbajer, og da den var drukket kastede vi os ud i bølgen blå eller i hvert fald det meget blå vand, for bølger var der ingen af, og så må det gerne fortsætte når nu vi skal ud at sejle de næste dage. Vores dag gik med at bade, tørre, snakke og spise og da vi vendte tilbage til hotellet for at få et koldt brusebad var klokken næsten blevet 17 og havde trasket godt 8 km.

Til aftensmad ville vi tage pænt afsked med Flores og spise på den rigtig gode japanske restaurant igen, Peter have udset sig en pizza da vi var der sidst og den havde han snakket meget om i dag, så stor var skuffelsen dadet viste sig, at restauranten var lukket i dag på grund af et selskab... Øv foren nedtur, men sat i perspektiv til en indonesers hverdag, så var det altså ikke noget at pive over og vi fandt et andet godt sted, hvor vi fik forårsruller og stegt and og ris. Dagens vandreetape blev så lidt længere og endte på 11 km.

I morgen stævner vi ud fra havnen mod Lombok på en 4 dages sejltur.

Det er måske den lokale udgave at et paddelboard. Utroligt fartøj de stikker til søs på

Den ville arbejdstilsynet næppe være tilfreds med i Danmark, vi har, utroligt nok, stadig tilgode at se den første ulykke hernede
så er der rejechips på vej til de store resorts nord for byen. Utroligt at hun kan se noget som helst